Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

Στο τσιγάρο που κρατώ….

Έκπληκτος με κοίταξε ο κύριος που μου πρόσφερε σήμερα τσιγάρο στην δουλειά όταν του απάντησα ‘δεν καπνίζω’ . Και μετά , σαν ενστικτωδώς μου είπε ξεροβήχοντας : ‘την καλύτερη δουλεία κάνεις’ .Σαν να το χει πει πολλές φορές, του βγήκε αβασάνιστα.. Και αμέσως άναψε το δικό του . Παράλογο? Να θεωρείς ότι κάποιος κάνει πολύ καλά που δεν καπνίζει , πίνει , χαρτοπαίζει , παίρνει ναρκωτικά αλλά παρόλα αυτά να κάνεις τα ίδια με περισσή ευκολία.

Κάποτε κάπνιζα. Όχι μανιωδώς . Ένα πακέτο ανά τριήμερο . Και ο πατέρας μου κάπνιζε . Πενήντα ολόκληρα χρόνια , από δύο πακέτα την ημέρα . Και το έκοψε την ίδια στιγμή με μένα . Όταν ο γιατρός του μας ανακοίνωσε ότι πρέπει να το κόψουμε , αυτός γιατί ήδη είχε καρκίνο και εγω για να μην αποκτήσω στο μέλλον . Και σταματήσαμε .Μαζί . Εκείνη τη μέρα . Τα πενήντα και τα δύο χρόνια καπνίσματος μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας με τέτοια ευκολία που θα αναρωτιόταν κανείς , μα όντως κάπνιζαν τόσο καιρό ?

Φυσικό δεν είναι λοιπόν να ακούω βερεσέ όλες αυτές τις γελοίες δικαιολογίες του τύπου ‘δεν μπορώ να το σταματήσω , ενώ θέλω….Νοιώθω εξαρτημένος …..Δεν έχω με τι να απασχολήσω τα χέρια μου και τα λοιπά’ . Να μου πεις μου αρέσει, το γουστάρω , το θέλω και να μην σε νοιάζει να το δεχτώ και να στο ανάψω κιόλας . Γιατί τότε είσαι συνειδητοποιημένος και ποιος είμαι εγώ που θα σου πω τι θα κάνεις.


Είμαι περίεργος να δω τι θα γίνει σύντομα. Που το κάπνισμα θα απαγορευτεί στους κοινόχρηστους χώρους. Να δω τους μπουζουκοξενύχτες και τους μπαροβιοπότες με την τσιχλίτσα νικοτίνης και τι άλλο στον κόσμο. Προβλέπω να θησαυρίζουν οι πλανόδιοι έξω από τα μαγαζιά. Τι μεροκάματο τραγουδιάρας και πράσινα άλογα. Μεροκάματο κουλουρτζή θα είναι στο στόχαστρο της εφορίας πλέον.

Δεν έχω καλύτερο . Ειλικρινά. Να γυρνάς σπίτι και να μην χρειάζεται να κάνεις ντους για να φύγει αυτή η μυρωδιά. Να μην πρέπει να απλώνεις τα ρούχα σου στο μπαλκόνι για να μην μυρίζουν την επόμενη μέρα. Και κυρίως να βλέπεις ανθρώπους γύρω σου να σταματούν να καπνίζουν , όχι πενήντα χρόνια μετά επειδή τους το είπε κάποιος γιατρός και να είναι πολύ αργά , αλλά όταν πρέπει . Γιατί η ζωή είναι πολύ ωραία για να την χαραμίζουμε και να την αφήνουμε να γίνεται…….ΚΑΠΝΟΣ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου